עיצוב מסעדה- חידושים מהעולם .רהוט מסעדה בסגנון אחר-מגמת עיצוב עולמי

עיצוב מסעדה- חידושים מהעולם

עיצוב מסעדה- חידושים מהעולם 
 מאת מיקי אביטל
אדריכלות פנים של מסעדה הופכת להיות מרכיב בסיסי כמו מזון ושירות  הנהוג לפגוש במסעדות.הנוף העיצובי בתנועה דווקנית שהולכת וגוברת כדי לשאוף לנסיון נועז יותר ,מעורר השראה ,הרמוני ,ומטפח את היצירתיות . ליבת הכותרת היא יצירתיות .שהרי בכל תחומי החיים נוטים אנו להמשך אל דברים מסקרנים,מעניינים ובעלי מעוף לדמיון שלנו.אנו נוטים להתאהב בדרך ולהרגיש שייכות במקום החדש שנוצר.

עיצוב הוא מאין הצגה ,לא רק בפונקציונליות שטמונה בו אלה גם באסתטיקה .
בעשור האחרון עידן המסעדנות תפס תאוצה והמריא אל מחוזות שלא נצפו העשור שעבר.המון תוכניות כגון "מאסטר שף" סיפקו את הצורך של הקהל בישראל שביקש להתייחס אל תחום המסעדנות בכבוד ולתת במה נאותה גם לענף אהוב שכזה.תוכניות נוספות כמו "קרב סכינים" שבעבר היה יכול לשמש בהחלט שם מפוצץ לסרט פעולה אלים היום מציג תחרות בישול והגשת אוכל כאומנות.לצד תוכניות אלה ורבות אחרות נבחין שריהוט המסעדה מותאם לדמות אותה מנסים ביצירתיות רבה להעביר לצופה .
אנו בהחלט בעידן בו בילוי מוביל הוא יציאה למסעדה, שאם נקטלג את סגנונות ההיצע אל מול הביקוש נבחין בנתון מעניין.שבו הנוסחהשונה מעט מכל נוסחת שיווק שאנו מכירים.שמתי לב כי ככל שההיצע מתפתח כך גם גדל הביקוש .מה שבעצם מוביל אותנו להיות בעלים של מקום בילוי אשר מספק שרותי הסעדה.

עולם הבידור הויזואלי ידוע ככובש את ליבו של כל אורח. תחומי העיניין הרבים אותם נוכל למצוא בכל בית מלון נועדו לייצר חוויה בלתי נשכחת של טעם טוב שיגרום לנו לשוב עוד ועוד.
ריהוט המסעדה כבול בשרשראות בלתי ניתנות להפרדה מהפיכת המסעדה למקום בילוי.ולכן ריהוט מסעדה חייב להכיל אלמנטים התומכים בקידמת העיצוב .נוכל להבחין בכך שכיום במסעדות אשר בהם ישנם הופעות של אומנים שמנעימים את זמנם של האורחים .ריהוט המסעדה מתוכנן ככזה אשר ידע להכיל את כל האורחים ולהעניק להם תחושת מרחב ואינטימיות.
ספות במסעדה יכולים בהחלט לענות על צורך יצירת האינטימיות בחללים שנבחרו.הצבעים העזים יצרו הבלטה בחלל העיצוב,והצבתם תהיה כפופה להחלטה הראשונית -מה המסר? איזה הרגשה אנחנו מנסים להעניק לאורחים? תכסית המסעדה- פונקציה של גודל מסעדה אל מול איכלוס אורחים.אנו יכולים לראות את השינוי בין מדינה למדינה ,ףבין מעצב למעצב,וכמובן כל זה עוד עתיד להשתנות.


עולם החדשנות מלמד אותנו כמה רחוק מוכנים המתכננים ללכת רק בכדי לרגש את האורחים שלהם. למשל מלונות מתחת למים שהפכו בשנים האחרונות לאופנה חדשה, אומנם לא כולם כבר בנויים אך חלקם כבר פועלים מתחת למים ומארחים לחוויה בלתי נשכחת את האורחים שלהם לדוגמא : המלון Conard Maldives שבמלדיביים .בישראל הועלו תוכניות שכאלה בעיר הדרומית אילת שנבחרה להיות הסנונית הראשונה למסעדה מתחת למים. עכשיו הגיע תורם של מקומות הבילוי. קבלו את המסעדה הראשונה באירופה – שכולה תהיה מתחת למים

לפי פרסומים זרים הכסא  הוגדר כמושב עם גב, המיועד לאדם אחד. זהו אחד הצורות העתיקות ביותר של רהיטים, המתוארכים מן השושלת השלישית של מצרים העתיקה (כ 2650-c 2575 לפנה"ס).
זה היה נפוץ עבור כיסאות מצרים קדומים היו רגליים בצורת אלה של בעלי חיים. המושבים היו מחורצים או מרוסקים (חלולים) בעץ ומעליהם כרית או כריות. קליסמוס היווני העתיק נחשב פעם לאחד עיצובים כיסא אלגנטי ביותר. המושב, הוא יצר כסא עשוי כבל קלוע, נתמך על רגליים חדות דמויי חרב, מתפתלות לרגליים. המעקה האחורי האופקי, מעוקל כדי להתאים את הגוף, הכסא אף נתמך על שלושה זוויות. כיסא המספריים, או כיסא ה- X, אשר היה מושב נתמך על מסגרת בצורת X, שתחילתה לפחות בתקופה הרומית. זה היה פופולרי במיוחד במאות ה -14 וה -15 במערב אירופה והגיע לגבהים גדולים של אלגנטיות באיטליה בתקופת הרנסנס. כיסאות הרנסאנס היו משני סוגים עיקריים: האור הקלוש שניתן להזיז בקלות ובאותם מושבים כבדים, המשמשים את ראש משק הבית או אנשים חשובים אחרים.
Cromwellian chair, oak with leather-covered back and seat, English, mid-17th century; in the Victoria and Albert Museum, London
בטודור אנגליה היה הכיסא כלי מעמד  לאדון הבית , הכסא היה בעל מסגרת  כבדה ,והושם על במה באולם הגדול. המפותלות (בצורת מחרטה), שהשתמשו בהן מראשית הימים, הגיעו לצורותיהן המשוכללות ביותר בתקופה זו, ומסגרותיהן מורכבות מעמודים מנוקדים ומחוזקים. כיסאות רבים במאה ה -16 היו תלויים בריפוד לקישוט. בשכבה פנימית, מסוג זה היה גב שנבנה על ידי זוג עמודים שנמתח על ידי רצועה של קטיפה או ברוקדה מקושט בשוליים או רצועת עור תלוי בעיצוב המתבקש, לפעמים מגולגל. החומר היה מוחזק על ידי מסמרים פליז גדול.כמו שניתן לראות בריהוט מסעדות כיום. במאה ה -17 יוצרו מספר רב של כיסאות מגולפים אשר תפסו את מקומם בריהוט בתי קפה בכל העולם. באיטליה יצירות רבות של רהיטים היו עבודות של מעצבים נחשבים, הבולט שבהם היה אנדריאה Brustolon. כיסא הכיסאות שלו עכשיו נבנה ברזוניקו בוונציה, לכסא היו רגליים וזרועות מגולפות כמו גזעי עצים בעלי טקסטורות מרעיננות בתחום העיצוב הטבעי שכלל לא רק גזעים מגולפים אלה גם ענפים מסותתים.מאז ועד היום נוכל לראות המשעיות לעיצוב המיוחד שהחל דרכו עוד מאז.הרבה מעצבים ואדריכלים ייחדו את דרכיהם עפ"י אמות המידה של אותם אומנים .אנו יכולים להיות בטוחים כי תכליתו של הכסא מאז הייתה למושב והקנו לו מעמד של כבוד אמיתי.העובדה העומדת לנגד עיננו היא כזאת אשר עסקו בתחום הריהוט טובי המעצבים שהיו בזמנים ההם.מה שמוכיח את יתרת הכבוד שזכה לו הכסא.
Coi בניית אתרים